Megélve
Ült a fehér lappal szemben, kezében
a toll, mellette a pohár víz kicsi citromlével, s nagy citromkarikával. Kora
délután volt, már minden rendrakós dolgot elvégzett, csend volt körülötte,
belsejében pedig forrt a tettre készség, hogy pillanatok alatt elindul
szélsebesen a tolla, jobb keze alig tud majd kapaszkodni bele, s a süvítő
gondolatai gyorsabbak lesznek, mint a keze.
Aztán
várt, hogy a pillanat, amit átgondolt valósággá váljon. Aztán várt még egy
kicsit. Szeme a messzeségbe merült, s nem értette, hogy miért nem jön egy
gondolat sem.
Pedig
látta magában azt a hajdani kislányt, aki nem szeretett ugyan olvasni, de arról
álmodozott, hogy híres író lesz, sorban állnak előtte az érdeklődők kezükben az
ő könyvével, s pár szót akarnak váltani a hírességgel megköszönve újabb
regényét, s dedikálást várva a frissen megvásárolt könyvbe.
Aztán
köddé vált a képsor, de már be is úszott hangtalan a középiskola fakultációs
magyar óráival, amikor a híres költők verseiben számolták a magán- és
mássalhangzókat, hogy ezekből a hideg számokból vonjanak le messzemenő
következtetéseket, hogy a költő úr mit is akart mondani a pár versszakával. Nem
értette ezt a fajta összefüggést, s azt sejtette, hogy a matematikai
érdeklődésében, illetve annak hiányában keresendő az ok, hogy ő inkább a
szívével látja a költő gondolatait, s a lelkével érzi a mondanivalót.
Aztán
magyartanár lett, hogy a kérdéseire megkapja a válaszokat versekkel,
novellákkal, költői és írói életutakkal kapcsolatban. Sejtette akkor már, hogy
minden őt körülvevő lehetőségben és élményben sokféle válasz van. Hitt abban,
hogy a sajátját is megleli, ha tanítani kezdi az irodalmat.
Vissza-visszatért
a régi vágy lelkébe, hogy ő is írjon…, de az élete felgyorsult azzal, hogy
megszületett két gyönyörű és tökéletes gyereke. Sokat olvasott nekik, s akkor azért
kétségbe esett, mikor növő gyerekeinek nem ment a rögtönzött mesemondás, csak a
szöveghű, mások által megírt történet izgalmasan való előadása. Hogy lesz ebből
írás? – tette fel néha a kérdést fürdőszobai tükörképének.
Végül
rátalált a gyerekeknek szóló irodalmi pályázatok kiírásaira. Íratta
tanítványait, s nagyon büszke volt a sikereikre. Csak néha futott át büszke
agyán, hogy ez nem az ő érdeme, mert nem ő ír, nem ő alkot, csak lehetőséget
teremt, de másoknak.
Egyre
kínzóbbá vált az egyforma hétköznapjaiban az igény, hogy saját gondolatait is
kifejezze. Nem értette ezt a vágyat, pedig kristály tisztán emlékezett a
hajdani kislány terveire…
Aztán sok év után találkozott egy
számára nagyon fontos valakivel, s hosszú és mélységes beszélgetésekben
szárnyaltak, s rá is döbbent arra, hogy nem járja minden életterében a saját
útját. Elmerülve az indokokban, bátorsággal vértezte fel magát, s egyre
csillogóbban látta új, szabad életét, többek között kezében a könyvét. Boldog volt és cselekedett!
Egy
minden továbbit meghatározó hétvége után, ahol írást tanult és gyakorolt
fantasztikusan inspiráló társak körében, már hitte, hogy most tényleg itt a
pillanat!
De
hirtelen a szeme előtt gyorsan pergő, az igaz valóságot bemutató szivárványos
film megszakadt egy mentőautó szirénázása miatt. Összerezdült, megborzongott,
egy pillanatra nem értette, hogy miért van világos a moziban… Aztán ráismert a
környezetére, villámgyorsan végigrobbant az agyán, hogy a gyerekei merre vannak.
S megnyugodva tért vissza az íróasztal valóságához megállapítva, hogy velük nem
lehet baj, mert a szobáikban vannak tőle pár méterre.
Fellélegzett,
majd döbbenten pillantotta meg a papírhalmazt maga előtt. Most kezdett csak
igazán remegni, aztán mégis elöntötte a váratlan boldogság örömhulláma. Még
értetlenség ült az arcán, de úgy döntött, nem kell mindent mindig tökéletesen
megértenie, ha a megnyugtató érzés megvan ott belül.
Az
asztalon pedig kihívóan és kívánatosan feküdt a rendezett sorokban, jellegzetes betűivel teleírt több oldalnyi papírív!
Alsóbélatelep,
2014. július 14.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése