2014. augusztus 19., kedd

Dupla Liebster Award díjas lett a blogom!

Nagyon köszönöm. Megtisztelő, hogy tetszik a munkám, s ennek hangot is adtatok!
                                                 

 











Akiknek köszönöm az elismerést:
Dobos Márta - martasosak.blogspot.hu
Balogh Kriszta – sarkanyazurben.blogspot.hu

De mi is ez a díj?
A Liebster Award egy vándordíj új blogok számára, amelyet most én is tovább adok az általam nagyra tartott blogíróknak.
A díj célja: elismerni a bloggerek munkáját, és népszerűsíteni azt. Ezáltal a bloggerek és így az olvasók is jobban megismerik egymást.
Nagyon megtisztelő, hogy Márta és Kriszta gondolt rám, s hisznek bennem már az út elején!
Külön köszönöm Vidi Ritának, hogy létre hozta a Rita Art Academy-t, s egy új ajtót nyitott meg az életemben.

A díjhoz tartoznak hallgatólagos szabályok is. Lássuk ezeket:
-      Ismertesd a szabályokat!
-      Nevezd meg, akitől kaptad és köszönd meg neki!
-      Válaszolj az általa feltett kérdésekre!
-      Jelöld meg azokat a blogokat, akiknek továbbadod a díjat!
-      Tedd fel a kérdéseidet!
-      Értesítsd a blogokat arról, hogy díjat kaptak tőled!

Krisztina kérdései és a válaszaim:
1.         Kiket kívánsz megszólítani az írásaiddal?
Igazán nincs célcsoportom, bár nagyon divatos szó és biztos rettentő komoly a tartalma is. Azt szeretném, hogy akik szívesen olvasnak blogokat, kicsit elmerülhessenek az én „álomvalóságomban”. S ha hasonló élményt vagy élményrészt megéltek, vagy csak hallottak, akkor elmosolyodhassanak, s megállapíthassák, hogy „nahát, milyen kicsi a világ! Fantasztikus hely ez a Föld! Érdemes lenne vigyázni rá és jobban megélni szereplőstől és érzésestől!” J

2.         Miért és hogyan kezdtél el írni, blogolni?
Magyartanárként és coachként sokat írok, jegyzetelek, s a barátaimmal is hosszú-hosszú leveleket váltok. Már évek óta mondják, hogy írjak úgy igazából. Most eljött a pillanat, hogy egy interjúköteten dolgozhatok, s mielőtt neki kezdtem volna a végzős osztályomtól (a barátnőm mindent intéző keze közreműködésével) egy kreatív írótanfolyamon való részvételt kaptam ajándékba. Ott a fantasztikus csapat bátorított, hogy a blogolás ugyan rettentő időigényes dolog, de az élmény, amit ad, megéri.  És tényleg! A családom viszont felvett egy új szokást: egyre többször jegyzik meg, hogy ezt meg kell írnod! Nocsak, egy új békés harcos fegyvert leltem? J

3.         Van-e valamilyen tevékenység, rituálé, vagy bármilyen segítség, amivel hozzákészülsz az alkotáshoz?
Tulajdonképpen nincsen. Mikor megtörténik az ihlet, s van módom le is írni, akkor megteszem. Papírra, tollal – ezt nagyon szeretem; ha „mostohábbak a körülmények”, akkor elraktározom képekben és érzésekben a leírandókat. Innentől aztán nem hagy nyugodni, ha tényleg megírásra való a téma. Aztán meg nagyon élvezem, mikor átadom végre a papírnak vagy a számítógépemnek a gondolataimat, érzéseimet. Olyan kettős a pillanatsor, csinálom, s közben külsősként nézem is magam. Így aztán kétszeresen élvezem: belülről és kívülről is! Hümmm. Kettő az egyben? J

4.         Írj le négy furcsa igazságot magadról, ami publikus!
Ami publikus? Hűha! J
-          Szeretem elódázni a feladataimhoz való nekikezdést: „Ej, ráérünk arra még…” (ezt sokan lustaságnak vagy felelőtlenségnek mondják), de én tudom, hogy a határidő előtt a tiktak múlása a barátom, lelassul, engem meg felgyorsít, keretbe rendez, segít, hatékonyságom megsokszorozódik, s haptákban állnak a képességeim, hogy a megfelelő kiválasztásával tökéleteset alkossak
-          Néha koncentrálnom kell a jó pillanatok valódi megélésére, mert eljövetele előtt annyiszor és annyira elképzelem, megélem, átérzem, hogy enyém már, mikor tényleg rám köszön – van, hogy meg is kérdezik, „Nem örülsz? Pedig annyira vártad!”
-          Imádok skandináv rejtvényt fejteni úgy, hogy beírom a megoldást előre, s hozzá fejtem a többit, majd mély megnyugvással tölt el a teljesen hiánytalan kockamező!
-          S a legújabb furcsa igazságom, hogy sokkal jobban élvezem az írást, mint azt valaha is hittem volna! Lehet, hogy a tanítványaimnak hirdetett pályázatokra álnéven én is írok ezek után?


Jöjjenek Márta kérdéseit, s a válaszaim:
1.     Mi inspirál egy új blogbejegyzésre? Belebotlasz, megálmodod vagy megtervezed?
Ahogy élem a napjaimat, rám találnak érzések, helyzetek, amelyek markánsan belém csimpaszkodnak, azokból a legtöbb esetben blogra való írás születik. J

2.    Megtervezed a blog bejegyzéseit előre, vagy inkább hagyod, hadd jöjjenek a témák?
Próbáltam nekem fontos témákat megtervezve megírni, mindenféle komoly hátsó szándékkal, mint szakmáját felelősen élő tanár –, ezek maradtak a virtuális fiókomban mindannyiunk érdekében… J

3.    Saját képeket vagy videókat használsz szívesebben, vagy az internetről keresel hozzá?
Még nem használtam videót és képet sem, de jó ötlet! Egyelőre annyira elvarázsol a betűk dzsungele saját használatra (nem az iskolában, tanítás közben), hogy nem jutott eszembe egyéb színezék. J

4.    Magadról mennyit árulsz el szívesen? Szereted, ha az életed nyitott könyv vagy inkább tartózkodsz a kitárulkozástól?
Azt hiszem, eddig nyitott könyvként olvashattak az emberek. Másfél, lassan kettő éve azonban találkoztam Valakivel, azóta komoly változásokat, változtatásokat élek meg! Becsukva tartom életem könyvét, de nyitható adott lapon, adott olvasónak! J

Kérdéseim az általam díjazott blogírókhoz:

J Érezted már úgy, hogy túl sok időd megy a blogozásra, s lemaradsz valamiről/valakiről emiatt? Mit tettél?
J Mennyi idő telik el a megírás és a nyilvánossá tétel között általában? Azaz vársz-e igazgatva a szavakat, képeket, vagy megírod és hadd menjen!
J Volt már úgy, hogy megbántad, hogy feltettél valamit a blogodra? Ha igen, akkor hogyan orvosoltad, s mi zavart a legjobban?
J Érezted már azt, hogy az írásod úgy tökéletes, ahogy van? Milyen volt? És a fogadtatása?

A díjat pedig a következő bloggereknek adom tovább:
1.     Sándorfy Ágota (agota.cafeblog.hu) részére, aki megtisztelt élete történetével, hogy gazdagíthassam vele készülő interjú kötetemet
2.    Csépányi Marcsi (lelkesszavak.cafeblog.hu) részére, mert neki is annyira fontos a szavak ereje, s hatása, mint nekem
3.    Bánkuti Zsuzsa (anyaisziv.blogspot.hu) részére, mert írásaiból megkapom azt a fontos visszajelzést, hogy az én „hogyanlétem” a gyerekeimét is befolyásolják hiába nagyok már, szerencsére szükségük és igényük van rám



Boldogan ajánlom mindenkinek a fenti blogírókat, olvassátok őket rendszeresen és nyitott szívvel!


Szabó Ágnes (lelekmosas.blogspot.com)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése